Page 7 - Sytten 1964
P. 7

eller 0l. Jeg tror nok de fleste af delta-  kigge OS lidt omkring. Vi fandt omsider  sk^ftiget i  vinmarkerne, der ligger tset
 5£urt  gerne var trastte efter den lange k0retur,  eri  kselderbevajrtning (af en  vittig  del-  op over hele bjergskrlningen. Ved min-
 og de fleste gik tidligt i seng. Jeg havde  tager  kaldet  »en  jordhule®),  hvor  vi
 MALERMESTER  desmx-rket er der ogsa en enestaende ud  HUSK
 bestilt  vtekning  til  ki.  08,30, idet  dec  kunne fa 0l, og her tilbragte  mange af
 Marienlyst —Virklund  sigt ned over byen og floden. Det pastas,
 Telefon SHkeborg 3395  var meningen, at  vi  dagen efter  skulle  OS aftenen med dans og sang, og det var  at man i  klart vejr kan se indtil 70—80
 « ALT skilte- og bygningsarbejde «  sejle en tur ned ad Rhinen med en flod-  temmelig sent, inden vi kom tiibage til  km med det blotte 0je. Turen med svteve-  Vi  har  til  stadighed  byens storste  udvalg  1  trsenlngs-
 damper.  hotelier  og  fandt  vore  senge.  Mange  banen koster 2 DM, og nar man sa tager  dragter 1  sdvel isoli, crepe som popiin.
 Tirsdag den 4/8:  sma pudsigheder kom senere  frem om  i  betragtning, at der k0res uafbrudt fra  Dragterne fores i  farverne: marine, kornbli, lysebid og
 Tobakshandler  denne aften. P. eks. var vore to Erik'er  kl. 09,00 til ki. 19,00 med fuld kapacitet
 Vi Indtog  morgenmaden pa hotellets                       hejrod.
 gaet ind et sted for at fa et glas 0l. De
 Mouritsen  terasse. Efter morgenmaden skulle vi sejle  — hvilket  vil  sige  ca. 400 personer i
 satte sig ved et bord, men lidt efter kom
 med en Rhinbad ne dad floden til  den  timen  — kan  man jo  nok  regne  ud,
 Frederiksberggade - Telf. 591  et  par  tyske  bumser  hen  og  satte  sig
 lille  by  Goarshausen, hvor  vor  super-  hvilken  guldgrube en sadan  svxvebane
 ved deres bord. De ville nu have, at vore
 chauff0r  og  alt-andet-muligmand, Peter  er. Efter turen  med svxvebanen gik de
 folk skulle betalc deres 0l. Til alt  held
 Nellemann, skulle  afhente  os  pr.  bus.  fleste  af os igen en tur  i  friluftsbadet,
 dukkede pludselig  Herluf Bang op, og
 Alt i premier fra
 Turen  varede  ca.  2 timer.  Da vi  var  hvor vi  tilbragte tiden  indtil kl. 19,00.
 da Erik J, lod falde en bema?rkning om,
 guldsmed Brftchner  kommet ombord (Steen og Futte var dog  at Herluf var dansk mester i  boksning,  Pa turen tiibage passerede vi en vinmark,
 n$r ikke kommet med;, indtog vi plad-  og Erik Jensen udbrpd: »De ma vel nok
 Sondergade 10 - Telefon 8  betalte  de to  >r0ddet«  omgaende deres
 ser  pa fordskket, hvorfra  vi  n0d  den  vrere  meget gamle, de  vinranker  der«.
 0l og forsvandt, som om en vis  mand
 storslaede natur. Pa begge sider af floden,  •Hvorfor det?« spurgte »junger Hansen«  SILKEBORG
 var i  hselene pa dem.
 dog mest pa den pstlige  bred, er bjer-  (navnet opfundet af hans vxrt i Boden
 gene tast rilplantet med vinranker, og pa  Onsdag den 5/8:  felde, der ikke  kunne udtale  fornavnet
 Andelsbanken  de stejleste af klipperne ligger de gamle  I dag skulle vi have en gang trsening.  Preben).  »Jo«, svarede  Erik,  »kan  du
 r0verborge. Der er et utal af dem, nogle  Jeg havde dagen i forvejen forhprt mig  ikke se, at de bruger stok?«.
 Silkeborg afdeling  pa det stedlige turistbureau, og man op-
 er omdannec til  hotelier, andre er kun  Om aftenen tror jeg nok, at de fleste
 ruiner. Pa turen anl0b vi en masse sma  lyste her, at vi meget gerne matte benytte  var trastte, og da vi skulle starte  mod
 idylliske byer, der naesten alle havde en  den grusbane, som la ved siden af bade-  Hamburg najste morgen, gik mange tid-
 Sig tak med tobak  gammel kirke som midtpunkt. Endvidere  anstalten. Vi m0dtes ved  morgenbordet  hgt i seng, votes anfprer, Bjarne Jensen,
 Sigtak  Egon Pedersen  overraskes  man af  den  kolossale  trafik,  kl. 09,00, og kl.  10,00 stillede  14 om-  viste det gode eksempel med kl. 21,00.  En god start pa dagen
 mediobak.  der  er  pa Rhinen. Pa de  ca.  2 timer  kl$dte spillere  ved  bussen, og vi k0rte
 Skoletorvet 6  Enkelte tog dog en lille tur til den anden
 Telf. 355  m0dte vi over 100 bade og floddampere.  til  banen.  Vi havde  f0rst  Ipbetrrening
          side af floden, til  byen Bingen, hvor de
 Medlem siden 1918  Lige f0r  Goarshausen passerede  vi  den  et kvarter, og til slut spillede vi pa sma
          njer var kommet for sent til  den sidste
 ber0mte klippe »Lorelei®, og fra skibets  mal i ca. 3 kvarter. Imens trteningen stod
          f^erge  kl. 23,00, men som Jan bemasr-
 Alt i bilk - sanitet og varme  hpjttaler l0d den gamle sang  »Ich weis  pa, havde Henning Bolvig travlt med at  kede,  »Vi  kunne  da  have  sv0mmet
 Aut. vand- og gasmester  nich was soli es bedeutet - -   og folk  lufte det t0j, vi havde brugt til kampene  hjem«. Den eneste, der var lidt sent ude,
 Gosta Westerling  rejste  sig  op. Da vi  ankom til  Goars  i  Seelze og Bodenfelde. Efter tra^ningen  ^'ar John. Han havde stiftet et ubrydeligt
 badede vi  en  halv  times  tid  og k0rte
 hausen, var  bussen  klar,  og  vi  kprte
          venskab  med nogle  holltendere, eller  i
 Markedsgade 14 - Silkeborg  slraks cilbage  til  hotellet for at indtage  derefter  hjem  til  hotellet  til  middags-  -detnumie
 Telefon 3773 og 3361  hvert  fald  med en enkelt  af  dem, og
 vor  middagsmad. Eftermiddagen  benyt-  maden. Tjeneren, der serverede, var efter-
 tede de fleste  til  at bes0ge frilufesbadet.  handen blevet godt sur i  masken pa os,  ^fskedens stund er jo svxr, isasr nar man
          ikke kan en stavelse hollandsk, men der
 Vejret  her  i  Riidesheim  var  stralende,  fordi vi ikke ville  kpbe vin til  maden,
 lyldepenne  ikke en sky pa himmelen og 38 grader  men npjedes med alkoholfri druesaft. Det  jo  visse  ting, der er  Internationale,
 i skyggen midt pa da.gen, sa det bedste  tjente han selvfplgelig ikke sa meget pi  ikke sandt, John?
 sted  at  ophoide  sig,  var  selvf0lgelig  i  Ki. 13,00 tog vi  med svtevebanen, der  (Sluttes i ms/e nr.)
 vandet.  startede lige  bag ved hotellet, op til  det
 Om aftenen skulle vi rigtig  ud at se  hpjeste punkt i  bjergene bag byen. Der
 Vestergade 31 — Telefon 2560  pa byens natteliv, Vi havde alle samlet  er  her et  k^mpemeessigt mindesmsetke,  fra
 OS pa terassen for at nyde et glas 0l, men  Niederwalddenkmal, for  de  faldne  fra  Slot vore annoncorer
 hvem kan  under  disse  omstasndigheder  den fransk—tyske krig. Svasvebanen er  -de st0tter os
 holde sammen pa 20 personer? Det endte  1300 m lang, og det tager 10 minutter
 Stort udvalg i frimaerker
 da ogsa  med, at flere  og flere  foretog  at komme op. Der er en helt fantastisk
 filatelistartikler  ekspeditioner pa egen hand, og efter et  udsigt, nar man sidder i de sma 2-mands  Arb. Faellesbageri
 par timers forlpb br0d vi alle op for at  >kurve«, og under os er folk travlt be-
 og nyhedsabonnement kan tegnes  stort udvalg i
 med fordel og garantl for levering